Duży spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Duży spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Duży spadek liczby obsłużonych kontenerów w Gdyńskim PorcieGdyński Port z uwagi na bardzo blisko położony port w Gdańsku nie ma niestety lekko. Szczególnie że jego konkurent naprawdę wysoko postawił poprzeczkę, w ostatnim czasie wiele zainwestował, i to wszystko sprawiło, że kilku klientów zdecydowało się na dokonanie zmiany. Taką sytuację doskonale pokazywać będą statystyki. W rok poprzednim na terenie terminala przeładowano o 120 tysięcy mniej typowych kontenerów w nawiązaniu do poprzedniego roku, co daje w efekcie spadek o blisko 25 procent. Spory spadek miał również drugi terminal w Gdyni, w nim z kolei poziom ten wynosił niecałe dwanaście procent. Bardzo dobrze więc widać, że niestety Gdynia została trochę w tyle jeśli się ją porówna z nieodległym Gdańskiem. W ciągu minionego roku paru większych armatorów zaczęło współpracować z DCT, również nowi armatorzy zaczynający wysyłki kontenerów w nasz region Europy chętniej decydują się na Gdańsk. Wiadomo, że istnieje cały czas konkurencja, szczególnie jeśli porty są blisko oddalone, lecz zaczynają się pojawiać głosy o tym, że taka sytuacja nie jest zdrowa.

Spory wpływ na aktualną sytuację Gdyńskiego portu mają duże opóźnienia w projektach powalające na obsługę największych statków. W chwili obecnej jeszcze nie pogłębiono kanału, co przyczynia się do tego, że niewykonalne jest obsłużenie najdłuższych kontenerowców, pomimo tego że infrastruktura portowa na to pozwala. To był podstawowy powód przejścia kilku przewoźników do Gdańska, ponieważ ich kontenerowce po prostu nie mogły dopłynąć pod terminal ze względu na zbyt płytkie trasy. Dodatkowo na całą sytuację nałożył się krach tranzytowy z Rosją i spowolnienie chińskiej gospodarki, i w efekcie statystyki najlepsze nie były. Władze portu mają nadzieję, że następny rok pozwoli się jednak odbić. Udało się bowiem dokończyć parę zaczętych kilka lat temu projektów, jakie przygotować mają terminale na bezpośrednie przyjmowanie dużych kontenerowców. Znaczącemu modernizacji oraz powiększeniu uległo wyposażenie, znacznie unowocześniono też place do składowania i zaprojektowano odpowiednie programy informatyczne pomagające w zarządzaniu całym portem.